Ο Ταχυδακτυλουργός

Ο Ταχυδακτυλουργός

Jokerman

Pablo Picasso Αυτοπροσωπογραφία
Pablo Picasso Brigitte Bardot
Pablo Picasso - Self-PortraitPablo Picasso - Brigitte Bardot

Μια τράπουλα κρατώ τα φύλλα ανακατεύω με μανία
Μετά απ' το μανίκι μου ένα άλλο τραβώ
Κορόϊδα! "Μαζί τα Φάγαμε", γράφει —φωνάζω, Αυτό είν' αλήθεια!
Το ακροατήριο χάσκει γελώντας
κάποιοι βρίζουν και φτύνουν στο πάτωμα φριχτά.

Ανακατεύω ξανά
απ' το μπατζάκι μου βγάζω ένα άλλο που λέει
"Σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα"
κάποιοι χάσκουν γελώντας,
άλλοι φτύνουνε στο πάτωμα βρίζοντας φριχτά.

Ανακατεύω ξανά
τώρα απ' το γιλέκο μου βγάζω ένα άλλο που λέει
"Η Δημοκρατία εγκαθιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1981" με γράμματα παχιά
κάποιοι βρίζουνε και φτύνουν στο πάτωμα
άλλοι χάσκουν γελώντας χοντρά.

Τώρα απ' το καπέλο μου βγάζω το κλου μου!
"Ή μαζί σωζόμαστε ή μαζί μαζί πνιγόμαστε πιασμένοι σφιχτά"
άλλοι χάσκουν, άλλοι βρίζουν φτύνοντας στο πάτωμα

Είμαι ο γελωτοποιός,
ο ταχυδακτυλουργός των μαζών που υποφέρουν
και δε μιλούν.
Kριτής ενός σκοτεινού παρελθόντος
συνάμα προφήτης ενός μέλλοντος ρόδινου δήθεν.
Αυτός που γνωρίζει επιδέξια
την τράπουλα στα χέρια να στριφογυρνά.

Φιγούρες χαρτιών, Βαλέδες και Ντάμες
Ρηγάδες και Άσσους επιδέξια σκεπάζω
με μιας νέας τάξης χαρτιά
ικανά το λαό να χορταίνουν
με θεάματα ευτράπελα και ρηχά

Τις τσέπες των ισχυρών να γεμίζουν
με χαρτονομίσματα κολλαριστά και βαριά! 👹

Pablo Picasso Ισπανός ζωγράφος θεμελιωτής του Κυβισμού, εκ των γνωστότερων εκπροσώπων της Μοντέρνας ζωγραφικής. Υπήρξε μποέμ εκπρόσωπος του ρεύματος των Σουρεαλιστών, θαυμαστής του ωραίου φύλου - στη φωτο με την Μπριζίτ Μπαρντό, επισκέφθηκε την Ελλάδα μαζί με τον Ζαν Κοκτώ - περισσότερα εδώ [Επιπόλαιος πρίγκηπας] & εδώ [Φτωχοί Σαλτιμπάγκοι]

Bob Dylan "Jokerman"


Jokerman - Bob Dylan

Δημοφιλείς αναρτήσεις